STRONY TRANSAKCJI i POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedaż prowadzona pod adresem www.admetsubkowy.
pl jest realizowana przez firmę ADMET Przemysław Borowik z siedzibą w Lipinki Szlacheckie ul. Jana Pawła II 13, NIP:5922183075 , REGON 221843977 – zwanym w treści regulaminu “Sprzedawca”, “ADMET”, “Sprzedający” - Wydawanie towaru oraz załadunki aut dostawczych odbywają się w 83-120 Subkowy ul. Wybickiego 8, Lipinki Szlacheckie ul. Jana Pawła II 13 (opał workowany)
- Załadunki są awizowane – umawiane na konkretny dzień, pojazdy ładowane są w kolejności w jakiej przyjechały.
- Osoba składająca zamówienie zwana jest w treści regulaminu “Konsument”, “Zamawiający”, “Kupujący” oraz “Klient”.
- Firma ADMET Przemysław Borowik nie odpowiada za prawidłowy przebieg zamówień realizowanych przez swoich partnerów handlowych i inne zewnętrzne punkty sprzedaży.
- Wzory opakowań towaru oferowanych przez Sprzedającego są własnością firmy ADMET z zastrzeżeniem wszystkich praw do kopiowania korzystania z projektu, wzoru i wykorzystywania go bez zgody właściciela.
- Firma ADMET Przemysław Borowik udziela autoryzacji na sprzedaż/dystrybucję swojego asortymentu firmą wymienionym jako partnerzy handlowi lub punkty sprzedaży na stronie www.admetsubkowy.pl
bez autoryzacji na workowanie/pakowanie. - Ceny wszystkich produktów prezentowanych na naszych stronach zawierają informację o cenie brutto w złotych polskich.
- Wysłanie zamówienia przez stronę www.admetsubkowy.
pl oznacza złożenie zamówienia na wybrany asortyment węglowy. - Podczas składania zmówienia wymagane są tylko nie zbędne dane potrzebne do jego prawidłowej realizacji (Dane kupującego: imię i nazwisko lub nazwa, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail oraz NIP w przypadku zakupu przez firmę. W przypadku zakupu wyrobów węglowych na potrzeby np. ogrzania gospodarstwa domowego zwolnionego z podatku akcyzowego abyśmy mogli zastosować zwolnienie z akcyzy potrzebujemy numer PESEL oraz Nr. dow. osobistego kupującego – zgodnie z obowiązującymi przepisami [ustawa]. Dane te są wykorzystane do sporządzenia dokumentacji przewozowej, księgowej, celnej, skarbowej oraz są archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami na potrzeby ewentualnej kontroli.
§2
TRANSAKCJA
-
Zamówienia na towar można składać przez:a) stronę internetową www.admetsubkowy.plb) telefonicznie, dzwoniąc pod numery telefonów prezentowane w dziale kontakt
- Adres dostawy może być zmieniony i edytowany przez zamawiającego pod warunkiem, że stosunkowo wcześnie powiadomi o tym fakcie mailowo pisząc z adresu podanego w zamówieniu.
- W przypadku gdy Zamawiający nie odbiera telefonu od kuriera/przewoźnika w ustalonym dniu dostawy towaru, Sprzedający ma prawo zmienić datę dostawy oraz anulować zamówienie.
- Zamawiający jest informowany na bieżąco o statusie swojego zamówienia poprzez wiadomości sms lub mailowe w zależności od rodzaju zamówienia.
§3
CENY
- Aktualne ceny detaliczne prezentowane są na stronie www.admetsubkowy.pl oraz są dostępne w siedzibie Sprzedającego w postaci cennika.
- Zamówienia realizowane są po cenie z dnia złożenia zamówienia z zastrzeżeniem możliwości zmiany ustalonej ceny towaru np. w sytuacji gdy cena surowca na rynku drastycznie wzrośnie w czasie między złożeniem zamówienia a jego realizacją, tzn. zamówienie zostanie zrealizowanie po cenie z dnia przyjęcia zamówienia.
- Ceny hurtowe ustalane są indywidualnie i zależą od takich czynników jak: częstość odbiorów, wielkości zamówienia oraz indywidualnych preferencji np. sposobu pakowania, układania, dodatkowego zabezpieczania towaru itp.
- Za odbiorcę hurtowego uważa się kupującego który dokonuje zakupów w ilościach od 24ton jednorazowo lub częstych mniejszych zakupów np. w celu dalszej odsprzedaży.
- Ceny detaliczne i hurtowe podlegają negocjacji i mogą w drodze bezpośrednich ustaleń z Kupującym zostać pomniejszone lub powiększone.
§4
PŁATNOŚCI
-
Za zamówienie można zapłacić w następujący sposób:
a) Przelew na konto bankowe Sprzedającegob) Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem tpay S.Ac) Płatności on-line które obsługuje tpay S.A. ul. Św. Marcina 73/6 61-808 Poznań. - W przypadku przedpłat za towar, który ma być odebrany osobiście lub wysłany kurierem, wpłaty należy dokonywać w takim czasie aby środki były zaksięgowane na rachunku Sprzedającego nie później niż 24h przed ustaloną datą wydania towaru. W przypadku spóźnienia płatności sprzedawca przesunie termin realizacji proporcjonalnie do spóźnienia.
- Za moment dokonania płatności uważa się moment wpływu środków pieniężnych na konto bankowe Sprzedającego lub moment wręczenia gotówki sprzedającemu.
- Kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę końcową produktu zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami oraz ewentualnymi wcześniej ustalonymi kosztami transportu.
- W przypadku wysyłek towaru kurierem Sprzedający zobowiązuje się dołączyć paragon lub FV do towaru palety lub dosłać FV pocztą na wskazany w zamówieniu przez Zamawiającego adres.
- Zamawiający może na własną prośbę otrzymać fakturę proformę
- Dane do wpłat: ADMET Przemysław Borowik ul. Jana Pawła II 13 83-211 Lipinki Szlacheckie nr. rach.: 92160014621813067460000001 Bank BNP Paribas
§5
DOSTAWA
- Czas dostawy/odbioru ustalany jest indywidualnie z każdym Kupującym trwa od 2 do 30 dni od momentu złożenia zamówienia.
- Dostawa towaru może zostać zrealizowana za pośrednictwem zewnętrznych firm transportowych.
- Możliwość odbioru osobistego własnym transportem.
- Dostawy “kurierskie” realizowane są przy współpracy z firmami kurierskimi. Dostawa następuje w ciągu 1-10 dni roboczych od wysłania towaru.
- W przypadku zdarzeń losowych typu wypadki, uszkodzenia posesji lub innego mienia podczas transportu/dostawy/rozładunku towaru przez zewnętrzne firmy transportowe podmiotem odpowiedzialnym jest podmiot dostarczający (firma transportowa lub pracownik firmy transportowej który spowodował zdarzenie roszczeniowe), Sprzedawca nie odpowiada za zdarzenia/straty powstałe w wyniku działań zewnętrznych firm transportowych.
- W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany poprzez wysłanie informacji email na adres podany w zamówieniu.
- Koszt dostawy kurierem, widoczny jest na stronie internetowej przy dokonywaniu zamówienia przez klienta. Niestandardowe koszty dostawy towaru np. ilości hurtowych są ustalane indywidualnie.
- W przypadku zdarzeń losowych typu: awarie maszyn i urządzeń, awarie pojazdów, nie korzystnej pogody, nagłego zatrzymania wydobycia na kopalni, braku dostaw surowca i innych nie planowanych zdarzeń – termin realizacji zamówienia może ulec zmianie (opóźnić się) – Zamawiający może w takim przypadku odstąpić od umowy a Sprzedający zobowiązany jest w terminie 7 dni od zrezygowania z zamówienia przez Zamawiającego zwrócić mu ewentualną wpłatę (jeśli była dokonana) zgodnie z jej pierwotną wartością.
- W przypadku gdy zamawiający stwierdzi uszkodzenie transportowe należy przed podpisaniem odbioru towaru zaznaczyć wyraźnie na liście przewozowym w jakim stanie towar dotarł lub odmówić odbioru uszkodzonego lub nie kompletnego towaru oraz spisać stosowny protokół w obecność dostawcy/kierowcy.Kierowca Firmy ADMET upoważniony jest do pobierania środków pieniężnych za zamówiony/dostarczony towar.
- Kierowca sam ocenia w którym miejscu pod adresem dostawy bezpiecznie rozładuje towar, nie jest zobowiązany wjeżdżać w ciasne/niewygodne bramy/uliczki/podwórka, może odmówić wjazdu na nie utwardzone tereny/posesje, nie odśnieżone place, nie wnosi towaru do pomieszczeń socjalnych typu: garaż, kotłownia, piwnica itp. Rozładunek odbywa się w odległości do 5m od auta.
- Zamawiający z obowiązuje się do odebrania zamówionego towaru od Sprzedającego w ustalonym wcześniej terminie.
- Podmiot zwolniony z podatku akcyzowego podczas odbioru towaru zobowiązany jest podpisać dokument “oświadczenie nabywcy”, który jest podstawą do zwolnienia z akcyzy. Brak podpisanego dokumentu dostawy dostawy skutkować będzie naliczeniem akcyzy od węgla zgodnie z obowiązującymi przepisami. W dokumencie tym kupujący oświadcza, że zakupione wyroby węglowe będą wykorzystane do ogrzania gospodarstwa domowego czyli zużyte będą przez podmiot zwolniony w podatku.
- W przypadku nie odebrania dostarczonego towaru Zamawiający może zostać obciążony przez Sprzedającego kosztami transportu oraz pieniężną karą umowną w wysokości 25% wartości brutto zamawianego towaru na co zamawiający się zgadza.
§6
TOWAR
- Towarem jest Węgiel Kamienny.
- Może być zapakowany w opakowania foliowe 25kg, lub luzem w zależności od danego zamówienia. (nie ma możliwości wysyłki towaru luzem kurierem)
- W przypadku towaru workowanego, węgiel jest ułożony na bezzwrotnej palecie o wymiarach podstawy 1000x1200mm lub 1200mm x 800mm w ilości 1 tony netto
- Jeden worek węgla = 25kg brutto +/- 1 % (1t=40 opakowań po 25kg) w przypadku węgla mokrego tolerancja wagowa wynosi 1-5% w związku z możliwym spadkiem wagi podczas odparowania wilgoci
- Palety z towarem są zabezpieczone folią “strecz” oraz kapturem foliowym.
- Parametry chemiczne węgla mogą nieznacznie się różnić w zależności od danego sortu w związku z naturalnymi wahaniami między sortowymi.
- Węgiel workowany i składowany w okresach wzmożonych opadów atmosferycznych może być mokry a po jego wyschnięciu waga netto będzie mniejsza 1-5%.
§7
REKLAMACJE i ZWROTY
- Zgłoszenia reklamacyjne należy zgłosić na formularzu reklamacyjnym (tutaj: formularz do wypełnienia) wypełnić i wysłać zeskanowany plik e-mailem na adres admet.subkowy@wp.pl l
ub wydrukować i wysyłać na adres siedziby Sprzedającego tj. ADMET Przemysław Borowik ul. Jana Pawła II 13, 83-211 Lipinki Szlacheckie. Odpowiedz reklamacyjna zostanie wysłana do osoby składającej reklamację do 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. -
Jeżeli po przejściu własności towaru na Kupującego stwierdzi on, że towar posiada wady fizyczne lub jest niezgodny z umową, Kupujący może:
a) Jeżeli jest konsumentem – złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (podstawa prawna – ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego)b) Jeżeli nie jest konsumentem – złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi za wady (podstawa prawna – Kodeks cywilny) - Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedającemu dowód zakupu towaru. Może to być na przykład kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty płatniczej albo inny dowód.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym nieprawidłowości w działaniu Sklepu internetowego, można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: admet.subkowy@wp.pl
lub telefonicznie, dzwoniąc na numer Biurowy: +48 724 301 159, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient). - W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie oraz porozumieć się telefonicznie ze Sprzedającym w tej sprawie. W zgłoszeniu należy opisać niezgodność towaru z umową lub określić wadę, jaką zdaniem Kupującego towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe udokumentować rzeczoną niezgodność lub wadę. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia.
- Transport reklamowanych/zwracanych towarów, odbywa się na zlecenie i koszt Kupującego (Klienta) za pośrednictwem wybranej przez niego firmy kurierskiej lub transportu zorganizowanego we własnym zakresie. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Reklamacje związane z usługą on-line (np.
nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe towary znajdujące się w koszyku) można składać telefonicznie (724301159) oraz mailowo (admet.subkowy@wp.pl). - Kupujący odbierając przesyłkę jest zobowiązany pokwitować jej odbiór w obecności kuriera z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym albo, że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń.
- Sprzedający odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Kupującemu, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.). Kupujący traci uprawnienia określone w art. 8 ww. ustawy, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi Sprzedającego o tym fakcie.
- Osobą odpowiedzialną za zarządzanie procesem reklamacji jest Przemysław Borowik (Sprzedający).
- Podczas postępowania reklamacyjnego towar może zostać poddany badaniu laboratoryjnemu celem stwierdzenia czy posiada wady i na podstawie wyniku badań może zostać podjęta decyzja o uznaniu bądź odrzuceniu reklamacji. Badania wykonuje niezależny instytut badawczy.
§8
KUPONY i RABATY
- Karty rabatowe mogą zostać dołączone do towaru, podarowane bezpośrednio.
- Rabaty 25zł, 50zł, 100zł lub inny przysługuje posiadaczowi “kuponu rabatowego” zgodnie z nominałem KUPONU lub w zależności od promocji posiadaczowi kodu rabatowego.
- Kupony rabatowe nie są walutą i nie mogą być wymienione na gotówkę
- Kupony rabatowe nie sumują się i nie łączą się ze sobą
- Regulamin korzystania z karty rabatowej znajduje się na jej odwrocie
- Łączna kwota zamawianego towaru zostanie pomniejszona zgodnie z nominałem Kuponu lub Karty rabatowej
- Podczas składania zamówienia należy podać w zamówieniu numer KOD znajdujący się na KUPONIE lub KARCIE
§ 9
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim.
- W e-mailu potwierdzającym przyjęcie zamówienia złożonego za pośrednictwem sklepu internetowego Kupujący otrzymuje w postaci załącznika treść regulaminu który automatycznie stanowi trwaly nośnik zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Informacje i cenniki zamieszczone na stronie internetowej Sklepu internetowego pod adresem www.admetsubkowy.
pl odnoszące się do towarów prezentowanych w Sklepie internetowym, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) - Sprzedawca honoruje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach obowiązującego prawa, a w szczególności przewidziane w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczyć lub wyłączyć jakichkolwiek praw Klientów wynikających z przepisów prawa.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu internetowego w zakładce „Regulamin” pod adresem www.admetsubkowy.
pl/regulamin oraz w siedzibie Sprzedającego. Regulamin jest udostępniony na wyżej wskazanej stronie internetowej w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient. - W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie umowy, zamówienia i rezerwacje złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy, złożenia zamówienia lub dokonania rezerwacji przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.), a w przypadku Klientów będących Konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827).
- Załącznikami do Regulaminu są: Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy które stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 września 2015 r. i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.
- Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
Załącznik numer 1
“Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy”
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) Klient będący Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu internetowego umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy, zawierające w szczególności informacje o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz o kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi Konsument, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie towaru. W przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia dnia, w którym Konsument objął w posiadanie ostatnią z rzeczy, ostatnią partię lub część lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii lub części.
- Konsument może odstąpić od umowy informując Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na przykład przez wysłanie pisma pocztą na adres: ADMET Przemysław Borowik ul. Jana Pawła II 13 83-211 Lipinki Szlacheckie lub przesłanie tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: admet.subkowy@wp.pl
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę tę uważna jest za niezawartą. Jeśli Klient będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle towar przed upływem 14- dniowego terminu na adres: ADMET Przemysław Borowik ul. Jana Pawła II 13 83-211 Lipinki Szlacheckie
- Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności – w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy